Lycklig!

Det finns så mycket jag vill ha som jag inte har, hus, barn, fast jobb, giftemål osv. Ibland är det så lätt att haka upp sig på allt det där, allt det där som jag inte har. Sånt som jag vet kommer att göra mitt liv bättre. Men tänker jag efter, som jag gör just nu. Så är jag väldigt jävla skit lycklig ändå. Fast än så mycket saknas i mitt liv. Jag har världens underbaraste pojkvän som jag vet att jag kommer älska så länge jag lever. Jag har en fin lägenhet jag trivs i, så det går ingen nöd på mig att jag inte kan sitta barfota ute i gräset. Finns så många andra gräsmattor jag kan göra det på så det behöver inte vara min egen. Jag har ett vikariat på ett jobb som jag trivs med. Visst hänger den städiga oron i luften att bli helt arbetslös och inte ha en enda krona. Det är min mardröm. MEN just nu är jag inte där, och jag har heller aldrig varit där nån gång. Har alltid fått jobba så jag klarat mig. Den dagen jag inte får det, den sorgen. Just nu tänker jag inte tänka på det utan bara vara lycklig, precis så som det ska vara i livet.

Jag vet att inom en snar framtid kommer mitt liv att rasa ihop eftersom jag vet att jag inte kan ha kvar katterna och att göra mig av med dom kommer att knäcka mig totalt. Så därför tänker jag vara lycklig så länge jag bara kan. Hoppas bara att när dagen kommer då jag måste ge upp att jag nånstans kan hitta den härliga känsla jag känner idag och känna lite hopp iallafall:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback