Nu ska här experimenteras :)

Läste idag i en tidning på jobbet om spartips. Där var det en kvinna i 50års åldern som hade satt stoppköp för sig själv i ett år. Bara köpa nödvändigheter och så hade hon börjat handla på loppis. Jag tänkte jag skulle testa samma sak fast i mindre skala. Skulle ju aldrig klara ett år så det är ingen idé att fundera på. Men i februari blir det köpstopp för mig. Kortaste månaden ;) Då blir det inga kläder, ingen fika på stan mm. Inga onödigheter alltså. Ska bli kul och se om jag klarar det. Å om jag tycker att jag märker nån skillnad i plånboken. Det kanske är så kul att jag fortsätter en månad till ;) Så för att det här ska funka måste jag hinna köpa Janinas födelsedagspresent innan februari. Nej så hård måste jag ju kanske inte vara. Det är ju inget onödigt handlande och inte är det till mig heller. Nu har jag säkert glömt bort nåt onödigt jag tänkt och köpt som skiter sig nu. Men då får den grejen vackert vänta till mars :)

Önska mig lycka till ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback