Signe tar livet av mig.

Signe har blivit supersocial och riktigt uttråkad sen Doris flyttade. Hon kräver uppmärksamhet hela tiden. Springer runt fötterna och jamar när man kommer hem. Så kommer hon med sin "pingla" (en boll typ) och vill att man ska leka hela tiden. Man ska kasta den så hämtar hon den. Sen är hon mer tuttig än någonsin. Hon brukar tutta på mina fingrar, och häromdagen var det så illa att hon t.o.m. hoppade upp i knäet på mig och försökte tutta när jag satt på toaletten :) Hon har även börjat med att väcka mig vid halv fem för att hon är tuttsjuk. Så livet som ensam katt är nog inte så kul trots allt...

Jag och A hade ut Signe i koppel i tisdags. Han har fixat ett sånt där hundkoppel som kan bli flera meter. Hon verkade gilla det riktigt mycket. Så det får väl bli utgång för henne när A är här. Ska med A till kyrkan på tisdag. Han ska konfimera sig och måste ju gå ett antal gånger i kyrkan för det. Å på tisdag ska han ju vara hos mig så då får jag ställa upp och följa med. Har aldrig varit så mycket i kyrkan som nu när jag gått ur den :) Var ju på A:s dop för några veckor sen och ska på hans konfirmation nästa vecka
:)

Vill få lön nu. Ska till Karlstad på torsdag och köpa mig ett nytt täcke, börjar bli lite varmt med duntäcket. Å så har jag hittat en morsdagspresent jag ska köpa där :) Sen vill jag ha pengar så jag kan piffa upp balkongen lite, kanske kan ha mer än jag tänkt nu när inte Doris är kvar och äter upp varenda blomma hon ser. Ska nog åka till det nya stället i Storfors, har hört att de ska ha jättemycket fint och framförallt billigt :) Jag gillar billigt
:)


Nej göra sig klar kanske så man kan åka på Molkomsmarken.


Kommentarer
» Maria

Kan vara så att Signe saknar Doris så mycket att hon nu börjat "tutta" för att hon inte har nån att leka och busa med längre, även om de bråkade en hel del, så hon söker uppmärksamhet från dig iomed att inte hon har kompisen kvar som även gav henne uppmärksamhet när du jobbade eller bara var borta... Då söker hon all uppmärksamhet hon kan få nu när du är hemma, som kanske inte märktes lika väl när hon hade kompisen sin... =)

2009-05-25 15:07:22
URL: http://mianrianmarrizzz.blogg.se/
» Sassa

Nej hon har tuttat nästan enda sen hon var liten, men att hon ändå saknar Doris de märks, eftersom hon vill ha mer uppmärksamhet :)

2009-05-25 19:36:55
URL: http://killersassa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback