Jag hade en gång en blogg...

Som jag önskar att jag skrev mer i, men det blir allt för sällan nu för tiden :(

Nu är äntligen min dator hemma igen! Så jag har längtat. De är helt sjukt egentligen vad man är beroende, man kan kolla minsta lilla grej som vädret till exempel, man tar allt datorn lite förgivet. Den var inte borta många dagar. Den "dog" på tisdagen eftersom proppskåpet slog i från. Jag har ännu inte lärt mig att jag inte kan ha tvn, datorn, 3 plattor och ugnen på för då säger det lilla skåpet i från. Det har hänt nån gång förut men nu tröttnade väl datorn och ville ge mig en läxa. Ha! nu ska hon allt få och se hur det känns utan mig ett tag när hon inte sköter sig. Å om jag lärt mig nu att spisen inte får användas på högvarv för då kanske inte mina övriga grejer som alltid står på blir så glada. Det är iaf skönt när man köpt grejerna här i stan för det vara bara att ringa ner på onsdag morgon och lämna in datorn. Var rädd för att det skulle bli en dyr historia men det blev det inte
:)

Idag har jag varit på stan och köpt leggings och vin, för jag och några av mina söta töser ska träffas imorrn. Mikaela, Jessica C och Janina kommer hit. Blir nog nån kräfta + paj och så ska jag fixa efterrätt med blåbär tänkte jag. Köpte cerisa leggings, får se hur det blir till min blåa klänning. Tänkte ha den här på mig,

Mysklänning

 
ett rea fynd. Köpte den i vitt i våras och älskade den, så det fick bli en marin/gråblå med :)

I måndags ringde Ewa som fick Doris. Det hade skurit sig mellan Doris och ena pojken i familjen så Doris kunde inte bo kvar. Jag blev åter igen knäckt eftersom jag älskar mina djur över allt annat. Det är inte lätt att hitta nån som vill ha en vuxen honkatt även om hon är kastrerad och ID-märkt + världens underbaraste. Vi hämtade henne på onsdag kväll å jag kände nästan inte igen henne först. Har ju inte sett henne sen den dagen jag lämnade henne eftersom jag inte orkat hälsa på henne. Har ju typ grinat varje gång jag tänkt på henne. Hon hade blivit så stor :) Så just nu har min kära mamma 3 katter eftersom jag inte kunde ta hit Doris till Signe. Får hoppas att den här historien löser sig på bästa sätt för min prinsessa.

Doris hemma hos mamma


Så nu har jag dammat av bloggen lite iaf, får hoppas att jag kommer tillbaka innan den grott igen igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback