Aha årsbok

Hur säger man nej till nån som kommer in i ens hem för att sälja nåt? Jag kan då inte! Det kom en Jerry för en stund sen och knackade på. Han sa att han var från Bertmark. Vilket jag inte hört talas om. Så jag trodde först att det va nån undersökning. Det visade sig att han ville sälja en årsbok till mig. Vad hände? Jo han sålde 5 böcker till mig. Eller ja jag fick en nu, så kommer de andra årsvis sen. Som tur var, var de inte så dyra och man fick ta på avbetalning. Å de verkade faktiskt ganska intressanta, lättlästa. Det var mycket fina bilder i. Hur jag nu ska förklara det här köpte för Jonas det vet jag inte än... Får väl skylla på att jag tänkte på honom och att han tycker om att läsa på kvällarna. Måste ju erkänna att de är smarta som kommer hem till en, och inte ringer. Det är så mycket lättare att säga nej på telefon. Så nu är det väl bara att hoppas att jag kommer och bli nöjd med mina böcker...


Min nya årsbok

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback