Chockdag...

Igår hände både en och två otippade saker i mitt liv. Både mindre och större. Bland annat ringde de från Örebro, ett dagis närmare bestämt. De ville träffa mig efter att ha läst mitt pinsamma cv. Jag har nämligen inte skickat in några seriösa cv:n eftersom jag inte vill flytta. Har bara sökt för arbetsförmedlingens skull. Men nu så har alltså en förskola hört av sig och vill träffa mig. Jag vill inte träffa dom. Hade jag varit seriös och inställd på att flytta hade de här varit kul, men nu känns de bara jobbigt. Jag kanske är dum, och flytta vore bra för mig, men de får inte komma så här plötsligt. Ska ställa in mig på att flytta efter sommaren. En sommar till i Stasserland vill jag allt ha :) Nu vet jag ju mycket väl att jag absolut kanske inte hade fått jobbet, men jag vågar inte chansa och testa. Men nu vet jag ju att de kan hända, så i fortsättningen ska jag va seriös i mina sökanden och bara söka dit jag kan tänka mig att flytta.

Sen igår kväll på jobbet, kollade en manlig kollega till på och sa: Vänta här nu ett tag, men har du gått ner i vikt? Jag blev ganska ställd, visst vågen har minskat 2 kilo. Men två kilo syns inte. Han tyckte att de syntes i mitt ansikte. Fast nu i efterhand har jag räknat ut att jag hade ju lite rouge igår kväll, de brukar jag inte ha. Så de var bara en synvilla :) Men lite roligt att just en manlig sa nåt, killar brukar väl aldrig märka sånt?

Nu har jag varit duktig flicka idag och varit och lämnat blod. Men satan i gatan va kallt de va ute imorse. Hade ont i öronen när jag kom hem :( Fick en jättesöt tröja idag, en beigerandig. Tänk va man kan få för lite blod ;) Den ska jag ha i jobbet.

Nej vila lite i soffan kanske, ska ju trots allt ta de lugnt idag. Fast jobb ikväll blir de.

Kommentarer
» Linda

Nä du fröken Sassa, nu tar du dig i kragen och går på en intervju och kanske förhoppningsvis får ett jobb så du kan börja leva lite! ;)

2008-02-15 18:22:16
» Linda

Det var jag som skrev den kommentaren men mitt namn föll bort! :)

2008-02-15 18:23:07
» Anonym

Men vad är det för fel?! Namnet syns ju inte? Det är alltså Linda som tjatar så!

2008-02-15 18:23:58
» Karro

Jag håller med föregående talare...KLART DU SKA GÅ PÅ INTERVJUN....vad har du att förlora?????

2008-02-15 23:12:22
» killersassa

Jag har inte avbokat intervjun än :)

2008-02-16 10:31:27
URL: http://killersassa.blogg.se
» Claesson

Håller med Karro, vad har du att förlora??
Kramis

2008-02-16 17:11:19
» killersassa

Jag har väl inget att förlora men jag ska inte flytta så då blir de lite svårt :)

2008-02-17 10:35:44
URL: http://killersassa.blogg.se
» Anonym

Äh ska du bo kavro det där lilla råtthålet :P

2008-02-18 16:15:07
» killersassa

Ja jag trivs i Stasserland :D

2008-02-18 19:49:14
URL: http://killersassa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback