Bäversafari...

Igår fiskade jag för första gången på flera år tror jag. Visst har jag varit med Caisa och Mattias ett par gånger nu, men det var första gången jag kastade själv på evigheter, hade nästan glömt bort hur man gör :) Å vet ni, jag fick hugg, en liten gädda. Jag trodde först att det var bottennapp eftersom det var så grunt, men nej, det satt en liten gädda på, jag såg den. Tyvärr så släppte den, men det gör inget, blev glad ändå :) Fast roligast hade det väl varit om jag fått upp den, så mina små missar hade fått smaka :) Nu ska mamma göra iordning ett eget spö till mig, sen ska det fiskas hela sommaren :)

Inte nog med att jag nästan fick en fisk, vi såg en bäver också, det var också flera år sen jag såg en sist. Vi rodde efter den ett tag och kollade på den. Det var nog Filibjur ;)

Till lördan blir det nog till att åka och köpa gummistövlar, kan va bra att ha om man ska vara storfiskare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback