Grinchen är i mitt hem...

Jag har insett att jag som älskar jul så, har fått oturen att leva med Grinchen. Å jag kan säga att Grinchen är inte alls en grön, hårig gubbe utan min söta lilla svarta katt vid namn Doris, eller ja nu december ut går hon under sitt rätta namn, Grinchen. Hon måste hata julen. Hittills har hon förstört mina hyacinter, min adventsstake genom att dra ur all mossa ur staken och svamparna jag har i måste va rena godiset att tugga på. Sen har en vanlig ljuslykta fått ta stryk när hon ändå varit i farten. Jag ska få min mormors julgran, men frågan är om de är nån idé. Hon lär ju slita den i stycken... jag trodde att vår första jul tillsammans skulle bli lycklig...

Va kostar de att laga ett eluttag? Känns som de inte är de billigaste man kan råka ut för. Mitt i köket på väggen har dött. Får dödsdomen imorrn förhoppningsvis... Jag har inte råd!

Sen har jag lärt mig en läxa, aldrig mera shoppa dagen efter man varit ute, de är för jobbigt! Är man inte bakis blir man de när man sätter sig och åker bil några mil
:(

Till helgen kommer broder hem, har inte träffat honom sen han flyttade. han ska hem och firas. Lill-pôjken blir ju hela 22 år. Men min present har han redan fått. Den sitter så fint på magen nu så...Fast jag har ju inte betalat hela :) Men känner jag mig själv, hur pank jag är så kommer jag säkert att köpa nå mer till honom. Han är ju min svaga länk :)

Nu mat och potatis, är fortfarande bakis hungrig tror jag, sen jobba, bläää

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback