Mycket blir det...

Nu har det faktiskt hänt ganska mycket, och jag har inte hunnit med att blogg nåt, har säkert glömt en massa jag tänkt skriva också. Här om dagen så var jag, mamma och Jenny och kollade på världens sötaste hundvalpar. Jag kan ju inga raser och sen hade de ett krångligt namn som jag nog ändå inte skulle kunnat stava till om jag kommit ihåg det, men de såg iaf ut som vita björnar typ. Ulliga och gulliga :) Sassa som nu inte ens tycker om hundar och inte stora för den delen, skulle nu kunna tänka sig t.o.m. en ganska stor hund :) Kanske blir hundmänniska av mig ändå den dagen jag har plats och råd :)

Efter skulle Jenny vara gullig och köra mig om mamma ner till solariumen för vi skulle sola. Men så kom mamma på att vi skulle svänga förbi mormor med lite grejer först. Sagt och gjort det gjorde vi. Bara att när min kära mor skulle gå ur bilen vid mormor så klämde hon sitt högra pekfinger. Så det slutade med att jag fick ringa efter Caisa och Mattias som kom och körde oss till akuten i Karlskoga så min mamma fick sy 5 stygn (utan bedöving). Skulle det ha varit jag hade jag stor tjutit hela tiden, men inte en tår kom ur mamma. Min bror frågade t.o.m. när han ringde om hon hade gråtit, men icke. Min mamma är nog en starkare människa än mig. Hon gråter aldrig när hon gör nåt. Det gör jag!

Igår kom Mikaela hit en sväng, det var mycket trevligt :) Vi dippade. Men idag var min magen mindre glad över det. Funderar på om jag är lite laktosintolerant. Min mage har krånglat en längre tid, speciellt nu när jag ätit mycket fil. Så nu ska jag testa och inte äta några mjölkprodukter alls få se om magen blir okej igen. (Men vad äter man då?)

Vaknade jättetidigt imorse, eller ja vid 8 som vanligt. Jag läste stassan och sen var jag sjukt uttråkad, men kände att jag inte kunde börja ringa och väcka folk för det. Men som tur var så pep det till i telefonen och Jenny skickade och frågade om jag ville med till Ikea, och jag var inte sen att hänga på :) På ikea var jag duktig och bara handlade för 40kr. Matskålar till katterna, slog sönder två av deras igår så då är det ju inte mer än rätt att jag köper nya till dem. Men efter ikea spårade det ur lite med pengar...

Det började med att jag hittade en söt sommarväska som jag varit på jakt efter. Det bästa var med den att det var halva priset på reapriset. Glömde kolla vad den skulle kostat på riktigt men jag fick iaf betala 99,50 :)
Sen fortsate dagen med att jag hittade en jeanskjol som jag letat efter i månader, och den var också ett kap tycker jag, bara 159,90. Mascaran jag köpte var det också extrapris på på hm. Har haft MaxFactor masterpiece men nu var jag ju tvungen att testa den nya versionen max :) Sen bestämde vi oss äntligen för att sluta shoppa och gick ut från Marieberg, men vi hann inte långt för ens vi kom på att vi inte hade nåt att tugga på på hemvägen (det måste man ju bara ha) sen kände jag att jag började få huvudvärk, så en dricka var ju ett måste. Så vi vände om och gick in igen på coop. Där inne hittade vi trosorna vi hade sprungit runt och letat efter hela dagen, 3-pack för 59kr. Så då var det ju bara att köpa med såna också. men det bästa var att när vi kom ut i bilen så kollade jag kvittot, då visade det sig att om man hade tagot 2 förpackningar trosor hade man fått 20 kr i rabatt. Så tur att jag gjorde det :) Så vi lyckade alltså handla mer fast än vi lämnat köpcentrumet en gång redan :) Bara att hoppas att jag får jobba lite mer snart, för även många bäckar små bli till en stor å, brände över 500 kr idag
:(

Nu middagssovning tror jag :) Och ikväll blir det lugna gatan, har ingen att leka med :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback